péntek, szeptember 03, 2010

Reakció egy kommentre

Sziasztok!

Ez a bejegyzés részben Xéni kritikája miatt született meg, ezért vannak olyan részek, ahol ő az érintettebb fél! (A többes számot már automatikusan használjuk, bocsánat érte.) Először is nagyon szépen köszönjük, hogy olvasol, és örülünk, hogy tetszik a történet. Másodszor köszönetet mondok azon több tucat író nevében is, akiket most egy laza mozdulattal beskatulyáztál. Természetesen mi is a magunk szórakoztatására írunk, de ha már megosztjuk másokkal, akkor szerintem elvárhatjuk, hogy reakciókat is kapjunk vissza: jó volt, vagy esetleg pocsék a fejezet. Ezek alapján tudunk elindulni valamerre, és nem fogunk a sötétben tapogatózni. A komihatárról: szerintem ha már egyszer megtisztelsz valakit azzal, hogy elkezded olvasni a történetét, és ez elsők között kommentelsz, tehát veszed a fáradtságot, és bepötyögsz pár szót, akkor úgy gondolom, hogy a továbbiakban is tudod őt támogatni a kommentekkel. Ha pedig az alacsony, húszas kommenthatárt átlépik kereken hússzal, akkor már elgondolkozhatsz azon, hogy 122 rendszeres és több tucat névtelen/ nem regisztrált olvasóval meddig emelheted ezt a határt. Tudjuk, hogy kik azok, akiktől számíthatunk mindig komikra, és ez azért megvan negyven ember. (Halkan megjegyzem, hogy nem azt mondtuk, hogy negyven komiig nem hozzuk a fejit, csak hogy negyven kominál vasárnap, ami nagy különbség!)
Szylu még halkabban megjegyzi, hogy még mindig írja a blogját, és tudomása szerint eddig még nem fordult elő, hogy a komihatár miatt nem hozott új fejezetet. Az lehet, hogy valamiért csúsztatott, ugyanis ő is ember, és nem ülhet a gép előtt non stop, de nem volt szíve kicseszni azokkal, akik vették a fáradtságot és bepötyögtek neki pár szót.
Pupi halkan megsúgja, hogy a komihatár tényleg nem a mi szórakozásunkra van, hanem, hogy tudjuk, mi az ami tetszett a fejezetben, mi az, ami nem, hogy minek örülnétek a folytatásban, vagy mit nem akarnátok. Ezek alatt a komihatárok alatt tudatta velünk az olvasók egy része, hogy a fejezetekben említett Vámpírnaplók sorozatot elkezdte nézni annak köszönhetően, hogy írtunk róla, hogy kíváncsiak a tetkóra, hogy lehetne már csók Edward és Bella között, vagy, hogy nem szeretnék, ha Jacob is képbe kerülne. Itt jönnek most a "talán" és "ha" szavak. Ugyanis, ha nem lett volna a komihatár, akkor talán nem írtak volna annyian hozzászólást, és úgy gondoltuk volna, csak egy-két ember nem akarja, hogy Jake megjelenjen. Így viszont világossá vált számunkra, hogy 40 ember nagy része szeretné, ha nem menne Bella La Pushba. Vagy például a sok komi nélkül még nem csattant volna el az első csók, vagy nem lett volna a játék, amikor Chris Nunez nevét kellett kitalálni, amiért cserébe elárultuk, hogy milyen tetkója van Bellának.
Lényeg a lényeg. Alakulhattak volna másként is a dolgok a történetben, ha nem lenne a komihatár. Így lényegében Ti is írjátok a történetet, ami szerintem baromi jó, mert adtok nekünk támpontokat. És, aki csak azért pártol el tőlünk, mert 40 nyamvadt komit szeretnénk olyan fejezethez, amivel nem keveset dolgozunk, és úgy igazítjuk a programjainkat, hogy végezzünk vele a saját történeteink mellett, akkor arra már nem tudunk mit mondani. Nem kell minket sajnálni, vagy megvádolni, hogy sajnáltatni akarjuk magunkat, mert erről nincs szó. De tegnap azért imádkoztam, hogy Szylunak hétfőtől csütörtökig a főiskola mellett legyen annyi ideje, hogy az ő részét meg tudja írni, ugyanis nekem az órarendem miatt alig - az alig szó napi maximum egy órát jelent – lesz időm, és nem tudtam volna bevállalni, hogy én írjam a fejezetek elejét. És két napja ideges vagyok, hogy hogyan fogom megoldani, hogy három nap alatt produkáljak ebből a történetből egy fél és a saját történetemből egy egész fejezetet. És ezt is mindet azért osztottam meg veletek, hogy lássátok, hogy a kevés időnkből is a lehető legtöbbet áldozzuk a történetre, és csak annyit szeretnénk, hogy elmondjátok, hogy van-e értelme annak, amit csinálunk.
Lehet, hogy tényleg gyerekes, primitív és szánalmas a komihatár, de eddig a mai panaszon kívül még egy sem érkezett, ha jól emlékszünk. (És bizony jól emlékszünk, de ha nem, hát kiabáljatok, hiszen kommunikálunk, és ez a lényeg!)
Bocsánat, ha valakinek ezzel a kis bejegyzéssel esetleg beletiportunk a lelkivilágába, nem állt szándékunkban, de tényleg!
Pusz:
Pupi & Szylu

18 megjegyzés :

  1. Csajok!
    Teljesen igazatok van!Nagyon megérdemlitek azt a 40 komit,szerintem többet is érdemelnétek, de ez most mindegy.
    Szerintem ez a legkevesebb, amit megtehetünk, és ezáltal meg is köszönjük nektek azt, hogy szórakoztattok minket.
    Tényleg nehéz lehet betartani az időhatárokat, és szerintem azt sem kellene elfelejteni amikor az extra fejezeteket kaptuk. Akkor sem hagytatok olvasni való nélkül, és nagyon jól esett hogy ti akkor is csak ránk gondoltatok, és ahelyett hogy egyszer "kipihentétek" volna magatokat, akkor is nekünk írtatok.
    Szóval az én komijaimra mindig számíthattok :)
    Pusz:Ancsa

    VálaszTörlés
  2. sziasztok!
    Hát először is szerintem nagyon jó ez a töri és nem hiszem, hogy csak én gondolom így:)
    és ennyi rendszeres olvasóval tényleg nem sok az a 40 komi.
    Másodszor nekem is nagyon bejött az a játék Bella tetkójával és már nagyon kivi vagyok, hogy mit fog hozzá szólni Edy:)
    Egyszóval csak így tovább csajok én a Vérvörös alkonyatot is olvasom és az is nagyon szupi! És persze Pupi írásait is szoktam olvasni ami szintén nagyon szupi.
    Nekem ti vagytok a best-ek:)
    és várom a kövit és próbálok mindig komizni, remélem nem felejtem el(feledékeny vagyok xD)
    pux.

    VálaszTörlés
  3. hiszti picsák minden fronton remek....
    biztos a csillagokkal van a baj, nekem is szar kedvem van,
    hm, asszem én is kieresztem az egómat és cseszegtetni fogom a betegeket, hogy komizzanak vagy fisseljenek különben nem látom el őket.....
    bakker szeretnék ennyi szabadidőt ami nektek adatott:
    a kedves olvasónak, kinek van ereje vergődni a komi határ miatt;
    a kedves szerzőknek, akiknek van energiájuk baszott hosszú litániába válaszolni (amitnek csak az első pár sorát voltam hajlandó elolvasni a többit csak átfutottam)és vihart kavarni egy bilibe...
    csak nekem nem jutott ennyi szabadidő :((((

    VálaszTörlés
  4. Ámen csajok :D iylen komit már én is kaptam és bizony én már csúsztattam komihatár miatt, de én már túl vagyok a 200on és abból 35ember ír egy sort az bizony nem sok... :D

    VálaszTörlés
  5. Sziasztok Csajok !!!

    Hihetetlen egyesek milyen pofátlanok hogy mer egyáltalán ilyesmit írni!
    Teljesen kiakadtam ezen mit képzel magáról.
    Ti időt és energiát nem sajnálva hozzátok nekünk a fantasztikus fejezeteket,amiért nagyon hálások vagyunk és ne foglalkozzatok az ilyen hozzászólasokkal!
    Nem éri meg időt szánni rá!!!!
    Szóval csak annyit Hajrá Csajok!!!!!!!!!!

    VálaszTörlés
  6. Sziasztok!
    Először is én nem iagazán szoktam nektek írni...az a baj hogy nekem is kedvés időm van és most hogy bejött a suli még annyi sincs mint a szünetben volt.
    Komihatár...hát szerintem hülyeség, de ennek is meg van az oka! Én nem akarom az olvasoimat kényszeriteni arra hogy egy adot számu komit írjana....nem is menne... :/
    De nektek talán meg éri...az olvasot példák alapján is :D
    És hát az olvasok 100 fölöt vannak és tényleg nagyon sokan lusták vagy csak nincs idejük írni. NA mind1 szerintem nem kértek sokat...20 komi nem a világ vége...40 se az! Ennyi olvasóval könnyen meglehet oldani :D
    Kitartás!!!!
    Puszi
    Bells

    VálaszTörlés
  7. Teljesen igazatok van szerintem is.Szerintem a komihatár nem hülyeség, mert, abból is lehet vmit tanulni.És a 40 komi... 100 fölött vannak a rendszeres olvasók, és ha már csak a harmada megírja akkor is nevetve meg van. Szerintem minden olvasónak jár, és jól esik, ha tudják, hogy van aki örömmel olvassa.

    pusszzyy zsuzska

    VálaszTörlés
  8. Sziasztok
    szerintem teljesen igazatok van. Ha úgy vesszük a 40-es komihatár 122 rendszeres olvasóval alacsony.Próbálok minden fejezethez írni de nem mindig van annyi időm és így csak elolvasom de akkor a kövinél viszont írok:D

    VálaszTörlés
  9. Sziasztok. Igen, tényleg igazatok van, minden mennyiségben. És tényleg sajnálom, hogy nem tudtam minden fejitekhez, kommentet írni. De megpróbálom. Remélem, nem hagyjátok abba ezt a történetet. Mert szerintem, nem csak én vagyok evvel így. Akinek, meg nem tetszik a történetetek, az meg ne olvassa. Én azért olvasom, mert nekem tetszik az, amit ti írtok. Így tovább.
    Puszi:Dóri

    VálaszTörlés
  10. sziasztok! Szerintem 40 komi, ennyi olvasóval, tényleg nem nagy kérés, hiszen láttuk múltkor mindnyájan, hogy 3 nap alatt összegyűlt...elvárhatjátok a 40 komit, a munkátokért, azért, mert minél hamarabb próbáljátok megírni, annak ellenére hogy más dolgotok is legyen. És a találgatások is jól mennek a komikban, ami tényleg jó, mert válaszolni is szoktatok néhány feltevésre, ha úgy adódik. Próbálok mindig írni komit, igaz olykor elég nehéz ép mondatokat összehozni, annyira a fejezet hatása alatt vagyok, hogy azt se tudom már mit említsek meg, ami tetszett benne...:D Tetszik amit írtok, és ahogy írjátok, hogy belevontok minket! Itt még a chat-nak is van értelme, ellenben más blogokkal, itt szinte mindig zajlik az élet XD És egy jó példa arra, mennyire szeretem ezt a sztorit: rengeteg blogot felvettem valamikor a kedvencekhez, volt ami csak az elején ragadott meg, vagy már nem is tudom, mindegyikben tetszett akkor még valami...de aztán ellaposodott a nagy részük pár kivétellel, illetve mind a megszokott ütemben volt, semmi újdonság, Steph hasonmásai, de azért szerettem őket.Viszont nagyon sokat gépeztem, és hogy ezt csökkentsem, tennem kellett valamit. Elértem azt, hogy mostmár csak 6 írót követek nyomon kb a sokkal többől, és be kell valljam, a tiéteket várom a legjobban(főleg a közös alkotást, de az egyénieket is)! Szóval az biztos, hogy van valami abban amit csináltok és ahogy csináljátok, és nem csak én gondolom ezt szerintem! :D Az újdonságoktól, meglepiktől, vagy csak a történettől simán is megőrülök, a jó értelemben...Örülök hogy olvashatlak titeket, és mondom, nem csak azért írok kritikát, hogy jöjjön a fejezet, hanem azért, mert megérdemlitek azt a pár szót azok után amit mi kapunk tőletek, és így a nézeteimet is kitudom fejteni, megbeszélni a többiekkel hogy mit hogy képzelünk el, és ez szuper!!!
    Na puszi, sok sikert a folytatáshoz!
    ramomona

    VálaszTörlés
  11. huuh kicsit hosszú lett...:P

    VálaszTörlés
  12. Egyetértek az előttem szólókkal!!! :D akinek nem tetszik ne nézze!!! xD ebben az esetben ne olvassa!!! xD 40 komi igazán nem nagy kérés egy ilyen remek sztori mellett ahol még sokan is vagyunk!!! :D most csak ennyi!!! XD imádlak titeket!!!:D:X

    by:Eszter :)

    VálaszTörlés
  13. Sziasztok, Csajok!

    Az előbb én is visszaolvastam azt a bizonyos megjegyzést, mert eddig elkerülte a figyelmemet. Szerintem nevetséges, amit ezzel a "zsarolás" témával kapcsolatban egyesek gondolnak.
    Kedves többi olvasó!
    A komihatár egyátalán nem zsarolás és gyerekes dolog, sőt, ha engem kérdeztek, inkább az a gyerekes és lusta, aki nem képes pár szót vagy akár egy-egy smiley-t bepötyögni, miután elolvasott több oldalnyi remek történetet, és valószínűség szerint tetszett is neki, hiszen ha nem így volna, akkor nem olvasná a sztorit. Szóval egyesek csak elvárnak dolgokat önző módon, de cserébe semmit sem adnak azoknak, akik pedig szívüket-lelküket beleadják a történetírásba azért, hogy örömöt okozzanak nekünk, olvasóknak. Nem csak a szabadidejüket áldozzák fel a kedvünkért, hanem meggyőződésem, hogy akár mást - esetleg fontosabb dolgot vagy kötelességet is - feláldoznak a mi kedvünkért. És ezek után vannak olyan olvasók, akik nem hogy megeresztenének pár szót a fejezet után - és most tényleg csak pár szóra gondolok pl. "jó" "unalmas" "király" "zsiráf" - ki mit gondol vagy akármi... Sokan azt hiszik, hogy mindig kisregényt kell írni, pedig ez egyátalán nem igaz. És nem hiszem el, hogy az olvasónak több percnyi olvasás után "nincs ideje" kommentárt írni, mert ilyen egyszerűen nincs. Aki igazán akar megjegyzést írni, az ír és kész. És szerintem aki a "nincs időm komit írni" duma alá bújik, az valójában lusta és nem is akar írni.
    Csak ennyit szerettem volna írni, aki végigolvassa, annak köszi, aki meg erre is lusta volt vagy nem érdekli, attól meg elnézést kérek, de nem az ő kedvéért írtam ezt le, hanem Szylu és Pupi miatt. Ha csak ők olvassák ezt, az nekem már bőven megérte ezt a pár percet. :-)
    Csajok! Fel a fejjel, nem szabad elcsüggedni és feladni, mi veletek vagyunk, remek ajándékot nyújtotok nekünk hétről-hétre, és ezért igazán hálásak vagyunk nektek, nem is tudjuk hogy köszönjük meg! :-) És most nem csak az Eternityre, hanem a Vérvörös alkonyatra és a Kárhozat és reményre is gondolok. :-) Kitartást, Lányok! De azért semmiképpen se hagyjátok, hogy felőröljön benneteket ez a rengeteg munka. Ha már úgy érzitek, hogy nem bírjátok tovább, ne tartsatok attól, hogy majd megharagudnának az olvasók, ha netán abba kellene hagynotok. Igaz, hogy sok író úgy érzi, hogy felelősséggel tartozik az olvasóknak, de ez nem azt jelenti, hogy tekintet nélkül mindent fel kell áldozni a történetért. Egy egészséges határon belül szabad csak az írónak a történetéért élnie. Ezt a témát pedig csak azért említem meg, mert írtátok mindketten, hogy most különösen sokat kellett idegeskednetek a fejezet miatt.
    Na de ez a téma nálatok valószínűleg csak a jövő zenéje, majd úgyis szóltok, ha már túl sok lesz nektek a fejenkénti két-két történet. Biztos vagyok benne, hogy számíthattok az olvasótársak megértésére. :-)
    A történet akkor is remek, semmi kétség! Az ötlet igazán eredeti volt, a megvalósítás pedig mindkettőtök zseniális írói vénáját dicséri! ;-)
    Viszont egy dolgon fennakadtam... Már tudjuk, hogy milyen tetkója van Bellának? Nekem ez kimaradt, csak az rémlik, hogy volt egyszer egy becsapós villogó felirat az egyik fejezet elején, hogy milyen tetkója van Bellsnek, de ha arra rákattintottunk, akkor cselesen csak azt írta ki, hogy a következő fejezetben tudjuk meg. Na mindegy, most megpróbálok utánanézni. :-)

    Puszi:

    Judit

    VálaszTörlés
  14. Igazatok van lányok, abszolút megértem az indokaitokat! De tényleg!
    Én is írok, tudom mennyit kell a fejezetekkel melózni, és bár buli együtt írni, de sok szempontból nehezebb is! Szóval, igazatok van, és hajrá csak így tovább :)
    puszi
    mesi28

    VálaszTörlés
  15. sziasztok!
    Teljesen igazatok van, és meg is értelek titeket, nem akartalak titeket megbántani, és örülök neki, hogy válaszoltatok- bár egy kis sértettséget éreztem- most már azért tisztán látom a dolgokat. Nem is akartam ezzel semmit elérni, csupán elmondtam a véleményemet, de amúgy teljesen igazatok van, és remélem, hogy most engem nem fogtok utálni vagy ilyesmi.. nem ezt akartam és tényleg ne haragudjatok.. :)
    remélem, hogy ezzel nem lett semmi bonyodalom.. :D sokan mondtak már, h inkább tartsam a szám, lehet megkéne fogadni?? xD
    mind1, szóval ne haragudjatok.. :)

    VálaszTörlés
  16. Hát csajok, teljesen igazatok van! több mint 100 rendszeres olvasóval a 40-es komihatár kicsit sem sok! és igazán megérdemlitek tekintve, h milyen fantasztikus a töri és mennyi időt szántok ránk az amúgy is kevés szabadidőtökből :D kérdeztétek, h van-e egyáltalán értelme annak amit csináltok: soha többé ne kérdezzetek többé ilyen oltári nagy butaságot, mivel egyértelmű, h ennél csodásabb történet nem létezik!!!x) rám számíthattok, én eddig mindeggyik fejihez bepötyögtem vmit és ezután is így lesz. sok erőt és kitartást kívánok nektek a folytatáshoz! várom a vasárnapi frisst! puszi XD

    VálaszTörlés
  17. Hi!
    Asszem én lemaradtam!
    Nah szol nekem is sok dolgom volt de asszem írtam néhány komit!
    Én állítom,h igazatok van,és sztem egy írónak az is fontos,h mit gondolnak róla az emberek!Én imádlak titeket!XD
    De komolyan,ha kell leosztatok minket ha kell meg jól el lehet szórakozni :)
    Am egy kérdés aki kitalálta,h ki csinálta Bella tetkóját az kapta meg a választ,v be volt építve és én maradtam le?Lécci válaszoljatok vhogy...
    Nana

    VálaszTörlés
  18. Sziasztok!

    Én is nektek adok igazat. Oké, bevallom, hogy én nem szoktam komit írni, de sokszor megpróbáltam magam rászánni. De valahogy sosem ment. Mikor akartam, arra gondoltam, hogy te Úr Isten! Mi van akkor, ha van két ilyen fantasztikus író, akiknek odaírom az én semmittelen kommentemet? De most arra jutottam, hogy ezután azért is kommentelek, ha gagyi ha nem, mert ti megérdemlitek, mert egyszerűen jók vagytok. Ritka az olyan kreatív író, mint ti ketten. =) És fel a fejjel. Rengetegen vagyunk, akik halkan ill. hangosan támogatunk benneteket.
    A kommenthatárral is egyetértek. Tudom milyen érzés, mikor látja az író, hogy mennyien olvassák az adott irományát, és látja, hogy ehhez képest mennyien vannak azok, akik visszajelzést írnak. Szó se róla, az író minden kedves szónak örül, de több visszajelzésből határozottabb képet tud levonni.
    Én oda vagyok a történetetekért, és mindig elolvasom a részeket, van hogy kétszer is. Bocsánat, hogy eddig halk olvasó voltam, ezután megpróbálok rendszeresen, és értékelhető kommentet írni. :$ =)

    Üdv
    D

    VálaszTörlés